Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery
LAUREAT WARSZAWSKIEJ NAGRODY EDUKACJI KULTURALNEJ 2012 - I Nagroda - gimnazja – „Międzyszkolny Konkurs Literacko-Plastyczny Opowieści Rodzinne”
 „Opowieści Rodzinne” Międzyszkolny Konkurs Literacki
„Opowieści Rodzinne” Międzyszkolny Konkurs Literacki
Autorzy projektu:
Jolanta Ćwiklińska, Dorota Ilasz, Oksana Kinasz / Gimnazjum nr 94 / Ursynów

Termin realizacji: 2011- 2012

Miejsce realizacji:
Dzielnica Ursynów

Adresaci:
Uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych i licealnych Ursynowa

Liczba uczestników:
68

Projekt cykliczny

Finansowanie:
Burmistrz Dzielnicy Ursynów, Rada Rodziców Gimnazjum nr 94

Realizatorzy:
Uczniowie – członkowie Samorządu Uczniowskiego oraz ich opiekunowie: Jolanta Ćwiklińska, Dorota Ilasz, Oksana Kinasz.

Pierwszy krok, czyli od czego się zaczęło
OPOWIEŚCI RODZINNE to czwarty Międzyszkolny Konkurs organizowany przez Samorząd Uczniowski naszego gimnazjum. Poprzednie pt. Warszawa – tu mieszkamy!, Światłoczuli i Opowieści orzeczach zwyczajnych były konkursami fotograficznymi. Tym razem chcieliśmy połączyć ekspresję literacką i plastyczną uczniów z dokumentowaniem historii rodzinnych.

Cele:
Upowszechnianie wiedzy na temat polskiego doświadczenia historycznego, zbliżanie pokoleń, kształtowanie szacunku dla tradycji rodzinnych, a także twórcza praca (literacka, plastyczna, dokumentacyjna) uczniów nad ich upamiętnieniem.

Rezultaty:
Wydany został informator o konkursie, zawierający regulamin i wskazówki dydaktyczne do wykonywania prac. Odbyła się gala finałowa i pokonkursowa wystawa prac. Powstał scenariusz spektaklu teatralnego pt. Opowieści rodzinne zaprezentowanego uczestnikom gali finałowej, na której zgromadził się ponad 100 osób. Wystawa prac oraz spektakl teatralny spotkały się z wielkim zainteresowaniem obecnych. Prace konkursowe zostały zwrócone uczestnikom, którzy traktowali je z wielkim szacunkiem jako pamiątki rodzinne.

Oryginalność koncepcji
- inspirowanie uczniów do działań twórczych, łączących różne dziedziny sztuki;
- zachęta do rozmów i konsultacji uczniów z członkami rodzin, badania archiwów rodzinnych, przywoływania wspomnień;
- praca nad przygotowaniem spektaklu teatralnego złożonego z fragmentów prac konkursowych.

Umiejętności uczestników
- opisywania i opowiadania o historiach rodzinnych;
- ilustrowanie tekstu dokumentami i fotografiami rodzinnymi;
- pogłębianie relacji rodzinnych, interpersonalnych oraz szacunku dla tradycji rodzinnych i historii.

Co było najtrudniejsze?
Wybór fragmentów prac konkursowych do spektaklu w związku z bogactwem wartościowego materiału literackiego i dokumentacyjnego.

Czego się nie spodziewaliśmy?
Świetnie udokumentowanych historii rodzinnych sięgających początków XIX wieku.

Co sprawiło nam największą radość?
Zaangażowanie rodzin w przygotowanie prac konkursowych uczniów.

Multimedia