Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery
LAUREAT WARSZAWSKIEJ NAGRODY EDUKACJI KULTURALNEJ 2012 - I Nagroda - szkoły ponadgimnazjalne – „Kulturowy Festiwal Artystyczny Sobieskiego – KFAS”
 Kulturowy Festiwal Artystyczny Sobieskiego (KFAS)
Kulturowy Festiwal Artystyczny Sobieskiego (KFAS)
Autorzy projektu:
Daria Nożyńska / LXXV LO im. Jana III Sobieskiego

Termin realizacji: czerwiec 2010 – maj 2011 (finał kwiecień 2011)

Miejsce realizacji:
LXXV LO im. Jana III Sobieskiego w Warszawie, zasięg wojewódzki

Adresaci:
Młodzież z Warszawy i województwa mazowieckiego

Liczba uczestników:
Biorących udział w konkursie- ok.100 osób, ogólnie zaangażowanych w projekt- ok.200 osób

Projekt cykliczny

Finansowanie:
Nagrody rzeczowe- finansowane przez: Ambasada Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Iranu, Chin, Węgier, Wietnamu, Chorwacji, Indonezji, Pakistanu, Danii, Austrii, Królestwo Niderlandów, Szwajcarii, Czech, Słowenii i Litwy.
Ministerstwo Edukacji, Narodowe Centrum Kultury, Dzielnica Praga Południe m.st. Warszawy, Dzielnica Wilanów m.st. Warszawy, Dzielnica Śródmieście m.st. Warszawy, Multikino, Gazeta Edukacja, Tłocznia, Bractwo Kawalerów Gutenberga, Austriackie Forum Kultury, TVN Warszawa
Środki pieniężne- Rada Rodziców LXXV LO im. Jana III Sobieskiego

Realizatorzy:
uczniowie z LXXV LO im. Jana III Sobieskiego w Warszawie

Pierwszy krok, czyli od czego się zaczęło
Pomysł narodził się już w pierwszym roku mojego uczęszczania do LXXV LO im. Jana III Sobieskiego w Warszawie. W szkole brakowało mi oddolnych inicjatyw, realizowanych wyłącznie przez uczniów. Działo się dużo, ale tylko pod kierownictwem nauczycieli, którzy mieli własne pomysły na realizację tych działań. Chciałam stworzyć projekt dla uczniów i zrobiony przez uczniów. Poprosiłam Panią Dyrektor o nadzór formalny, ale nie o przypisanie konkretnego nauczyciela, który poczuje się organizatorem festiwalu i będzie decydował o wyglądzie przedsięwzięcia. Ogłosiłam w szkole swój pomysł i zebrałam uczniów chętnych do pomocy. Zorganizowałam podział ról i mianowałam kierowników sekcji finansowej, plastycznej, bezpieczeństwa, dziennikarskiej, medialnej, muzycznej, informatycznej i technicznej. Każdy otrzymał zakres swojej pracy i jako kierownik sam zebrał uczniów do pracy w swoim obszarze i odpowiadał za sposób realizacji planu. Podział obowiązków w ogromnym stopniu przyczynił się do profesjonalnej organizacji i obsługi festiwalu. Nagle okazało się, że przy samej organizacji chce pracować około 40 osób i zainteresowanie wciąż rośnie. Taki zapał zachęcił do dalszej ciężkiej pracy.

Cele:
- zachęcenie do twórczej pracy – rozwój artystyczny jako pożądana forma spędzania wolnego czasu;
- integracja, dzięki której uczestnicy stają się bardziej aktywni społecznie;
- prezentacja młodych talentów przed profesjonalistami z danych dziedzin;
- nagrodzenie zdolnej i ambitnej młodzieży.

Rezultaty:
- zachęcenie do twórczej pracy – rozwój artystyczny jako pożądana forma spędzania wolnego czasu;
- integracja, dzięki której uczestnicy stali się bardziej aktywni społecznie;
- prezentacja młodych talentów przed profesjonalistami z danych dziedzin;
- nagrodzenie zdolnej i ambitnej młodzieży;
- nawiązanie nowych sieci współpracy.

Oryginalność koncepcji
W warszawskich liceach jest bardzo dużo festiwali artystycznych, jednak tylko Kulturowy Festiwal Artystyczny Sobieskiego zdobył taką popularność i zachęcił tak ogromną ilość ambasad do zaangażowania w projekt.

Umiejętności uczestników
Rozwój umiejętności
- artystycznych: teatralnych, filmowych, fotograficznych
- organizacyjnych – umiejętności zarządzania projektami.

Co było najtrudniejsze?
Najtrudniejsze było pozyskanie partnerów i sponsorów projektu. Mając 17 lat bardzo ciężko jest zdobyć wiarygodność w oczach przedsiębiorców czy organów państwowych.

Czego się nie spodziewaliśmy?
Nie spodziewaliśmy się tak ogromnego zainteresowania uczniów - 90% zgłoszeń do konkursu otrzymaliśmy z innych szkół, co znacznie przerosło nasze oczekiwania.

Co sprawiło nam największą radość?
Największą radość sprawiła nam ilość uzyskanych nagród od partnerów, ponieważ bardzo chcieliśmy nagrodzić młodych i zdolnych uczniów. Było nam bardzo miło gościć w dniu inauguracji wielu ambasadorów, urzędników państwowych oraz przedstawicieli dużych polskich przedsiębiorstw. Byli to m.in.: Ric Roderic Todd - Ambasador Wielkiej Brytanii, Margarita Rosell - główny specjalista ds. edukacji ambasady Hiszpani, Mohamed Reza Karami - attache ds. kultury Ambasady Iranu oraz przedstawiciele ambasady Wietnamu, Chorwacji, Włoch, Chin i Pakistanu.

Multimedia